Viisumipäivitystä

Uudet paperit, jotka lähetin Jenkkeihin huhtikuun alussa, ovat edelleen asianajajallamme. Hän käy minun ja mieheni lähettämät paperit läpi (millähän aikataululla?) ja kun hän on varmistanut, että kasassa on kaikki tarvittava oikein täytettynä, hän lähettää paperit Suomeen Yhdysvaltain lähetystöön. Asianajajan mukaan lähetystö tutkailee papereita kahden kuukauden verran, jonka jälkeen saan kutsun haastatteluun. Haastattelusta max. kaksi viikkoa eteenpäin, ja olen valmis muuttamaan - green card odottelee sitten kuulemma tuolloin Jenkeissä.

Kesällä en siis tule muuttamaan, kuten oli alunperin ajateltu. Tässä elämäntilanteessa ratkaisu on minulle ok, olen mieluummin vanhempieni apuna vaikealla hetkellä. Mitenkähän lähetystössä vietetään kesälomaa? Eli tuleeko kutsu haastatteluun jo elokuulla vaiko vasta syksymmällä, tämä jää nähtäväksi. Töiden kannalta tilanne on edelleen kurja. Helpotusta tuo, että tiedän aloittavani työt normaalisti elokuussa, mutta kuinka kauan mahdan olla töissä? Alustavasti ollaan miehen kanssa puhuttu, että jos viisumin saan alkusyksystä, muutto olisi ajankohtainen syysloman aikaan eli lokakuun lopussa. Joululomaa ei voi valita muuton ajankohdaksi, sillä jos lentopäivänä sattuu olemaan pakkasasteita enemmän, lentöyhtiö voi kieltäytyä ottamasta koiria mukaan - ja siitähän sitten ongelmat vasta alkavatkin. Nuo mamin pikku kullannuput kun eivät oikein voi jäädä kenellekään hoidettavaksi tänne Suomeen, sen verran herttaisia ja kilttejä ovat... Tosin olen joutunut nöyrtymään ja hyväksymään sen tosiseikan, että koirat oikeasti käyttäytyvät paremmin silloin, kun minä en ole maisemissa.