Ehkäpä kuulen sen parin kuukauden kuluttua. Eli Suomen vierailun ajan minulla oli tottakai käytössä suomalainen liittymäni, AT&T sai olla melkein pari kuukautta käyttämättä oman onnensa nojassa. Vaihtaessani Nykin hotellissa taas amerikkalaiseen liittymääni, puhelimeeni ei tullut minkään valtakunnan ilmoitusta, että minulla olisi kuuntelemattomia viestejä vastaajassa (vrt. suomalainen palvelu, jossa saat tekstiviestin että sinulla on uusi viesti vastaajassa). Eilen satuttiin soittamaan miehen kanssa ristiin, jolloin yksi puhelu meni vastaajaan. Ja mikä yllätys vastaajassa odottikaan, kun sinne vihdoin ja viimein soitin!

Tammikuulta ja helmikuulta oli tullut viestejä, mm. kirjasto ilmoitti saapuneesta varauksesta yms. - ei nyt mitään maata mullistavaa, vaikken niitä ollut kuullutkaan. Mutta sattuipa joukossa olemaan viesti tuosta naapurikoulusta! Ja minä kun olen ihmetellyt, miten alalle koulutettu ihminen ei kelpaa ilmaiseksi avuksi. No olivathan he minulle kahtakin eri luokkaa tarjonneet tammikuulla! Ei muuta kuin samantien sähköpostia hallinnolliselle assistentille, viestissä selitin tilanteeni. Tänään aamulla sitten vielä puhelinsoitto samalle naiselle, oli jo saanut postini ja oli kovin pahoillaan isäni poismenon johdosta. Nyt sattuu vaan olemaan sellainen aika, että on kaikenlaista kiirettä ja sitten kevätloma. Eli tämä nainen soittaa minulle huhtikuulla loman jälkeen ja menen sitten koululle sopimaan tarkemmin yksityiskohdista. Lyhyeksi tuo vapaaehtoiskausi jää, mutta onpahan edes jotain! Ilmeisestikin tulen olemaan tokaluokassa sekä nelos-viitos yhdysluokassa.

****

Muistutus tässä samalla kaikille asiasta jotain oppineena: suomalainen liittymäni ei ole minulla täällä käytössä. Jos haluat yhteyden minuun, soita amerikkalaiseen numeroon, laita sähköpostia Gmailin osoitteeseen, Skypettele tai laita etanapostia - älä jätä viestiä Saunalahden liittymän vastaajaan! :D

****

Ajokortti odottaa edelleen suorittamista, olen nyt koettanut palata opasvihkosen pariin - ehdin vasta sitä aloitella ennen täältä lähtöäni. Vaikka korttia minulla ei vielä olekaan, laitoin siitä huolimatta yhden työhakemuksen eteenpäin. Minun säkälläni ottavat sieltä yhteyttä, sillä laitoin hakemukseen mahdolliseksi aloittamispäiväksi tuon saman, jolloin koululta otetaan yhteyttä (ja mahdollinen ensimmäinen käynti olisi edessä). Toki se taitaa olla ongelmista se pienempi, lisäksi pitäisi ratkaista, miten kuljetaan naapurikaupunkiin ilman kulkuneuvoa... Nyt vaan ahkerasti töitä sen ajokortin eteen!